BIRLESTIRILMIS SINIFLARDA YABANCI DIL OGRETME ZORLUGU 1

 “Birleştirilmiş sınıf, bir sınıfa düşen öğrenci sayısının azlığı ve bu gibi sınıflara ayrı birer öğretmen verilemeyişi nedeniyle birden fazla sınıfın birleşmesinden oluşan ve tek bir öğretmenin yönetiminde bulunan sınıf” demektir (Alaylıoğlu ve Oğuzkan, 1976: 35). 

Birleştirilmiş sınıf uygulaması birçok ülkede yapılmaktadır. Türkiye’nin coğrafyası ise birleştirilmiş sınıf uygulamasını zorunluluk haline getirmiştir (Akbaşlı ve Pilten, 1999; Öztürk, 2002; Köksal, 2003; Doğan, 2003). Ancak, birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenleri, öğretim sürecinde pek çok sorunla karşı karşıya kalmaktadırlar (Hasanoğlu 2013; Göçer, 2014). "Öğretmenlerin öğrenmiş olduklarını bilgilerin yetersizliği, yaşadıkları tecrübelerin azlığı birleştirilmiş sınıf öğretimindeki sorunları daha da artırmaktadır" (Dursun, 2006: 36).

Sınıf öğretmenleri hem birleştirilmiş sınıf hem de yabancı dil öğretimi konusunda çeşitli sorunlar yaşamaktadırlar. Bu sorunların nedenlerinin başında ise hizmet öncesi eğitimde yaşanan eksiklikler gelmektedir. Sınıf öğretmenleri, hizmet öncesinde sadece iki ders saati “Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim” isimli bir ders almaktadırlar. Yabancı dil öğretimine yönelik olarak ise herhangi bir eğitim almamaktadırlar. Hizmet öncesi eğitimleri sırasında bütün üniversite sadece 1. sınıfta zorunlu dersler kapsamında “Yabancı Dil-I” ve “Yabancı Dil-II” adıyla iki dönemde yabancı dil dersi almaktadırlar (YÖK, 1998). Bu derslerde ise temel düzeyde yabancı dil bilgisi verilmektedir. Yani yabancı dil öğretimi konusunda sınıf öğretmenlerine hizmet öncesinde herhangi bir eğitim verilmemektedir. Karcı ve Akar-Vural (2011), Sınıf öğretmenleri ile yapılan araştırma sonucunda, kendilerini yabancı dil öğretimi konusunda yetersiz gördüklerini, kendi branşları olmadığını ve bundan dolayı yabancı dil eğitimi konusunda herhangi bir eğitim almadıklarını, bunun sonucunda da materyal hazırlamada güçlük çektiklerinin altını çizmişlerdir. Bu olumsuzluklara rağmen, birleştirilmiş sınıf öğretmenleri, birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil eğitiminin önemli olduğunu veya branş öğretmenlerinin ya da yabancı dil bilgileri iyi olan sınıf öğretmenlerinin dersleri yürütmeleri konusunda öneride bulunmuşlardır.

Özetle, birleştirilmiş sınıflı bir okulda görev yapıyorum. Öğrencilerimin İngilizce derslerinde daha başarılı olabilmesi için "Have Fun Get Learn" e-Twinning projesi beni ve öğrencilerimi çok heyecanlandırıyor. 

Bir sonraki yazımızda Birleştirilmiş Sınıflı okullarda Yabancı Dil Öğrenme zorluğu ve çözüm yollarını kaleme almaya çalışacağım.


Yorumlar

  1. Branş ogretmenleri bile kendi alanlarıyla ilgili bir projeye dahil olmaya çekinirken sizin alanınız dışında bir projeye dahil olup öğrencilerinizi nasıl bir adım ileri taşırım dil öğrenimlerine nasıl katkıda bulunurum diye düşünüp bu projeye dahil olmanız büyük bir özveri örneği ve takdir edilesi bir davranış.

    YanıtlaSil
  2. Mehmet öğretmenim, alan dışı bir projede birleştirilmiş sınıfınızla yer almanız, takdir edilesi bir davranış. Öğrencileriniz çok şanslı. Başarılarınızın, öğrenme ve öğretme tutkunuzun daim olmasını dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ABOUT THE PROJECT